Gazdaság hvg.hu 2019. február. 01. 09:22

Megpecsételődik a világ legnagyobb utasszállítójának a sorsa?

A dubai székhelyű Emirates légitársaság azt fontolgatja, hogy más típusra cseréli az Airbus 380-as gépekre leadott rendelését, és ezzel veszélybe sodorja a világ legnagyobb repülőgépének a jövőjét: ha nincs az Emirates-rendelés, a páneurópai Airbus beszüntetheti a kétemeletes óriásgépek gyártását.

Az Airbus illetékesei megerősítették, hogy tárgyalnak az Emirates vezetőivel, ám részleteket nem árultak el. a DW német hírportál értesülései szerint a légitársaság azt tervezi, hogy a 36 darab A-380-as gép helyett inkább kisebb méretű A-350-eseket vásárol. Az Emirates tavaly állapodott meg az A-380-asok vételéről, akkor úgy ünnepelték a szerződést, hogy azzal megmentették az óriásgépet, és az azon dolgozó mintegy 3000 ember munkahelyét.

A DW úgy tudja, hogy az Airbusnál egyre többen fontolgatják, hogy véget kellene vetni a 380-asok gyártásának. A négyhajtóműves gépek népszerűsége a miatt csökken, hogy a légitársaságok sorra váltanak a kisebb, de takarékosabban üzemeltethető kéthajtóműves repülőkre.

Az Airbus 380-asok 2007-ben álltak először szolgálatba, s eddig 234 darabot építettek belőlük. A legnagyobb üzemeltető az Emirates, a társaságnak 106 A-380-asa van.

zöldhasú
Hirdetés
Gazdaság Sztojcsev Iván 2024. december. 29. 07:00

És akkor januárban Novák Katalin a mozgás évének nyilvánította 2024-et, aztán történt egy s más

Egész véletlenül tökéletesen beletrafált egykori köztársasági elnökünk, amikor elrendelte, hogy 2024 legyen a mozgás éve: mozgott idén a pártrendszer (egész váratlan irányokba), a GDP-növekedési előrejelzés (magasból a nulla közelébe), a forintárfolyam (hajaj), a világpolitika, és maga Novák Katalin is, jó messzire. Megnéztük a gazdaság és a vállalkozás rovatunkból az év legolvasottabb cikkeinek listáját, és most megmutatjuk, mi érdekelte idén önöket a legjobban.