Nagy üzlet a stadionüzemeltetés még akkor is, amikor a jegyek hatodát sem sikerül eladni.
Lehet jó üzletet találni a magyar fociban: a most leadott 2017-es beszámolók szerint két stadion üzemeltetője is több tízmilliós nyereséggel zárta az előző évet.
A ferencvárosi stadiont üzemeltető, valamint a klub marketingtevékenységéért felelős Lagardere Sports Hungary a 2016-os 38 millió forint után tavaly már 45 millió forint profitot szerzett. Még nagyobb bravúrt hozott össze a Debreceni Nagyerdei Stadion-üzemeltető Kft., ez a cég az előző év mínuszát fordította át nyereségbe, közel 29 millió forint lett a 2017-es profit.
A két stadionüzemeltető nyeresége között a nagy különbséget az jelenti, hogy Debrecenben az üzleti tevékenységből jött be a legtöbb pénz, míg a Lagardere a pénzügyi műveleteiből tudott nagy profitot szerezni.
Megy ez tehát úgy is, hogy nézők nem nagyon vannak. A Ferencváros stadionjában az átlagnézőszám nem éri el a félházat, a 2016/17-es bajnokságban 6700 fő volt, a 2017/18-asban pedig 9066. Debrecenben a tavalyi 3400-as és az idei 3900-as átlag pedig azt jelenti, hogy a jegyek hatodát sem sikerül eladni.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.