Gazdaság hvg.hu 2018. május. 10. 09:11

Új terminál épül Ferihegyen

A 2-es terminálhoz kapcsolódó új létesítményt 2021-ben adhatják át, néhány eleme már hamarabb is elkészülhet.

A nem-schengeni forgalom nagyobb arányú bővülése miatt sürgető az új terminál megépítése – idézi az Airportal.hu a Budapest Airport vezérigazgatójának a Budapest Times oldalán megjelent szavait.

Jost Lammers azt mondta: a fejlesztési tervekben a 2A másik, délkeleti oldalára elképzelt, korábban 2C néven ismert harmadik épület immáron 3-as terminál névre hallgat. A létesítmény koncepciójáról szóló döntés még az év végéig megszülethet. (A Magyar Idők közben arról ír, hogy az építmény a jelenlegi A terminál mellett, Vecsés felé helyezkedik majd el, és a schengeni, vagyis Európán belüli forgalmat kezeli.)

Lammers arról is beszélt, hogy az új terminál munkálatai jövőre kezdődhetnek és 2021-ben adnák át az utasforgalomnak, de "bizonyos elemei" már 2021 előtt üzembe állhatnak. Ezzel együtt újabb repülőgép-állóhelyeket is létesítenek majd.

A vezérigazgató szavai szerint a digitális korszak legmodernebb technológiái épülnek majd be a leendő terminálba. Stílusost létesítményt szeretnének, nem csak egy "üres üvegkatedrálist".

Lammers megemlítette azt is, hogy a 3-as terminál miatt valószínűleg a 2A eredetileg elképzelt mólójának terveit is áttekintik és szükség esetén módosíthatják.

Az interjúban, teszi hozzá az Aiportal.hu, a 2-es terminál előtti parkolóház is szóba került. Mint René Droese ingatlanfejlesztésért felelős mondta, a jelenlegi Terminal-parkoló mintegy felén 6 szintes épületet húznak fel, az idén kezdik a munkát és 2020 elején adnák át az épületet.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.