A cseh és a német vasúttal is tárgyal a MÁV-Start, hogyan lehetne átalakítani a közlekedést.
Vizsgálja a MÁV-Start, hogy mennyire gazdaságos a Budapestet Prágával, illetve Berlinnel összekötő vonatközlekedés – közölte a hvg.hu-val a vasúttársaság. Azután fordultunk kérdéseinkkel a MÁV-hoz, hogy azt az információt kaptuk: a Budapest–Prága-vonalon a járatok megállnának több helyen Budapest elővárosaiban, így lassabban lehetne eljutni Csehországba, a Budapest–Berlin-távon pedig vizsgálják, hogy megszüntessék-e a Metropol Euronight járatot.
A MÁV-Start azt megerősítette kérdésünkre, hogy
a csehországi vonatok belföldi közszolgáltatási szerepének erősítési lehetősége,
vagyis az, hogy megálljanak-e a vonatok több helyen az országon belül, most is vizsgálat tárgya. A Metropol megszüntetésének tervéről annyit írtak: „a berlini, prágai vonatok gazdaságosságának vizsgálata zajlik”. Vizsgálják, mennyire gazdaságosak a nemzetközi járatok, illetve milyen a kihasználtságuk, a külföldi vasúti cégekkel pedig most is tárgyalnak a változásokról. Idő mindenesetre még van, az új menetrendet csak decemberre kell elkészíteni. Berlinbe jelenleg naponta kettő, Prágába pedig hét vonattal lehet eljutni Budapestről.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.