A vízben van az igazi pénz
Mexikó nem csak a világ egyik legnagyobb üdítőital-fogyasztója, hanem egy főre lebontva a legtöbb palackos vizet is isszák a latin-amerikaiak. 2011-ben egy mexikói átlagban 480 liter palackozott vizet ivott meg, ez az Egyesült Államok egy főre lebontott fogyasztásának négyszerese. A megugró eladások a vizet árusító cégek profitját is megdobják.
Mexikó nem csak a világ egyik legnagyobb üdítőital-fogyasztója, hanem egy főre lebontva a legtöbb palackos vizet is isszák a latin-amerikaiak – írja a Financial Times feltörekvő piacokkal foglalkozó blogja, a Beyondbrics. 2011-ben egy mexikói átlagban 480 liter palackozott vizet ivott meg, ez az Egyesült Államok egy főre lebontott fogyasztásának négyszerese.
A hatalmas fogyasztás nagy üzlet az italgyártóknak is. A Danone, Coca-Cola és a Pepsi dominálja a piacot, a profitok pedig úgy fest, továbbra is rendületlenül folynak be a cégekhez. Mindehhez az is hozzátartozik, hogy 15 millió mexikói nem tud tiszta vízhet jutni, egy átlagos mexikói pedig havonta 18 dollárt költ palackozott vízre egy olyan országban, ahol a minimálbér naponta kicsivel alig több mint két dollár mértékű is lehet.
2015-re a mexikói palackos vízpiac 13 milliárd dollárosra duzzadhat, amivel a világ legnagyobb piacává válhatnak ezen a területen.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.