Megfelezte, 8,6 milliárd dollárról 4 milliárd dollárra csökkentette a légi közlekedési iparág egészének idei évre vonatkozó profitvárakozásait a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA).
A szervezet érvelése szerint a magasabb üzemanyagárak miatt emelkedő repülőjegyárak következtében csökkent a piaci kereslet, és ez befolyással lesz az iparági szereplők nyereségességére.
A most nyilvánosságra hozott elemzésben 110 dolláros nyersolajárral számolt az IATA a korábbi becslés alapjául szolgáló márciusi 98 dolláros ár után. Giovanni Bisignani, a szervezet elnöke szerint a profitmarzsok várhatóan nem haladják meg a 0,7 százalékot, ami "nem hagy sok mozgásteret az esetleges újabb piaci sokkoknak". A szakember az IATA éves találkozójának nyitóülésén arról tájékoztatott, hogy a légitársaságok üzemanyagigényük 50 százalékára rendelkeznek a 2010. évi árakat biztosító fedezeti pozícióval.
A szervezet előrejelzései szerint a világ GDP-je 3,2 százalékkal bővülhet 2011-ben a korábban jelzett 3,1 százalékos növekedési ütemhez képest. A márciusi 5,6 százalékos, utasszám-növekedésre vonatkozó becslést ugyanakkor 4,4 százalékra rontotta az IATA és hasonlóan csökkentett, 6,1 százalékról 5,5 százalékra a teherforgalom emelkedésére vonatkozó előrejelzésen. A IATA szerint a légi közlekedés legrobosztusabb növekedését felmutató régiójában, Ázsiában az egy évvel korábbihoz képest 80 százalékkal eshet az iparág nyeresége 2011-ben.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.