A Zoltán utcában lesz a NAV vámügyi központja
A budapesti Zoltán utca ad majd otthont a leendő Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) vámügyekkel foglalkozó központi egységének.
A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV Zrt.) közleménye emlékeztet arra, hogy az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) és a Vám- és Pénzügyőrség (VPOP) 2011. január elsejétől új, egységes szervezetben működik Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) néven. A mostani döntést az indokolta, hogy a VPOP központi szervei hét különböző helyen, részben vagyonkezelt, részben bérelt ingatlanokban dolgoznak, míg az APEH Központi Hivatalának egységes elhelyezése V. kerület, Széchenyi rakpart - Akadémia u. - Széchenyi u. által határolt épülettömbben már biztosított - tájékoztat a közlemény.
Az APEH kérte MNV Zrt.-t, hogy az új szervezet vámügyekkel foglalkozó, 350 embert foglalkoztató központi szervezeti egységeinek centralizált elhelyezését az APEH Széchenyi utcai központjának közelében elhelyezkedő állami ingatlanban biztosítsák. Ennek alapján az MNV a Zoltán utcai ingatlant tartotta a legmegfelelőbbnek a NAV elhelyezésére. Az irodaházat az MNV az APEH vagyonkezelésébe adja. A Zoltán utcai ingatlan jelenlegi állapotában átalakításra szorul, a felújítás az előzetes kalkulációk szerint 400-500 millió forintba kerül. Az átalakítási munkákat a száz százalékban állami tulajdonú KIVING Kft végzi el - közölte az MNV.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.