2005. január. 31. 11:47 MTI Utolsó frissítés: 2005. január. 31. 11:49 Gazdaság

Javult az üzleti hangulat az Európai Unióban

Mínusz 5 pontra rosszabbodott a decemberi mínusz 4 pontról az euróövezetben az átfogó ipari hangulat mutatója; a szolgáltatásokban az általános közérzet 13 pontra javult a decemberi 10 pontról. A fogyasztói hangulat mínusz 13 ponton változatlan maradt, a kiskereskedelmi hangulat pedig mínusz 7 pontra javult mínusz 10 pontról - jelentette az Európai Bizottság.

A decemberi eredményeket módosították a január elején közölthöz képest. A fogyasztói hangulatmutató megfelelt az elemzői várakozásnak. Eddigi rekordját 2000. áprilisban érte el, 3 ponton. Az ipari mutatóra az elemzők mínusz 4 pontot vártak januárról is.

A kiskereskedelmi klímamutató mínusz 6 pontra javult a decemberi mínusz 7 pontról, az építőipari mutató viszont mínusz 14 pontra rosszabbodott a decemberi mínusz 13 pontról.

Az euróövezetben az általános gazdasági hangulat mutatója 100,6 pontra nőtt a decemberi 100,2 pontról, jelezve, hogy a bizakodók továbbra is halvány többségben vannak a pesszimistákhoz képest, de az eredmény még elmaradt a novemberi 100,9 ponttól. Az elemzők 100,5 pontot vártak januárról. Ez a mutató az eddigi rekordját 2000. májusban érte el, 116,1 ponton.

A 25 tagú EU-ban januárban az általános gazdasági hangulat mutatója 103,2 pontra emelkedett a decemberi 103,1 pontról, de továbbra is alacsonyabb a novemberi 103,6 pontnál.

Az ipari hangulatmutató mínusz 4 pontra romlott a novemberi mínusz 3 pontról, a szolgáltatási mutató 13 pontra javult a novemberi 12 pontról, a fogyasztói hangulat mérőszáma változatlan maradt mínusz 10 ponton, a kiskereskedelmi mutató mínusz 5 pontra javult mínusz 6 pontról, és az építőipari mutató mínusz 12 pontra rosszabbodott mínusz 11 pontról.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tornyos Kata 2024. december. 12. 19:30

„Itt az alkalmazottak mind gyerekek” – nincs olyan, hogy etikus családi influenszer

Shari 100 dollárt kapott a szüleitől, ha hajlandó volt lefilmezni egy különösen kínos pillanatát. Később kiderült, hogy hívő mormon édesanyja, a milliók által követett influenszer válogatott módszerekkel kínozta a lány kis testvéreit. Egyre több család enged bepillantást az életébe a YouTube-on, az Instagramon és a TikTokon, és még ha a nyilvánosságra vágyó szülők nem is bántalmazók, az anyagilag igen kecsegtető influenszerkedés aligha működhet úgy, hogy a gyerekek érdekei ne sérüljenek. Mit tegyen, aki etikusan szeretné megosztani családi örömeit?