General Motors: óriási leépítés, átszervezés Európában
A General Motors Europe (GME) 12 ezer dolgozót bocsát el a következő két évben, 90 százalékukat már jövőre. A cég a létszámcsökkentéssel és működésének átszervezésével évente 500 millió eurót takarítana meg 2006-ig.
A közlemény szerint az átalakításokra az európai autópiac jelenlegi alakulása, az igények lanyha növekedése, az európai és ázsiai márkák részéről egyre erősödő konkurencia és az árképzés kedvezőtlen kilátásai miatt van szükség.
A létszámcsökkentenés leginkább Németországot érinti, különös tekintettel az ottani gyártási és a tervezési tevékenységekre.
"Az intézkedések nem érintik jelenlegi termékeinket, sem a jövőbeli termékprogramokat. A szervezet tökéletesítése kedvezően hat hosszú távú életképességünkre, mert csökkenti a működési költségeket és rövid távon elérhetővé teszi a nullszaldós szintet" - mondta Fritz Henderson, a General Motors Europe (GME) elnöke.
A vállalat szerint az eredeti ütemezés szerint jelennek meg 2005-ös modelljei: az Opel/Vauxhall Astra GTC, a Zafira monocab, és a Saab 9-3 Sport Hatch, továbbá, hogy 2006-ban jön a vadonatúj Opel/Vauxhall szabadidő-terepjáró, a következő generációs Corsa és egy új kétüléses roadster.
A változások keretében a GM műszaki világszervezetébe integrálják a rüsselsheimi Nemzetközi Műszaki Fejlesztőközpontot és a Saab trollhättani Műszaki Fejlesztőközpontját.
Az értékesítést, a marketinget és a vevőszolgálatot funkcionálisan szervezik újra, ami a várakozás szerint javítja a hatékonyságot, és megkönnyíti az ügyfelek, valamint a márkakereskedők kapcsolatát. A cég ezen kívül átalakítja reklámtevékenységét is, és kivonul bizonyos szponzorációs területekről.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.