2011. június. 08. 12:43 hvg.hu Utolsó frissítés: 2011. június. 08. 12:49 Hazai gazdaság

Távirattal sértett banktitkot a K&H Bank

Megsértette a banktitokra és panaszkezelésre vonatkozó előírásokat a K&H Bank Zrt., amikor ügyfelének táviraton küldött felszólítást arról, hogy személyi kölcsönének felmondása ügyében telefonon keresse meg a hitelintézetet – állapította meg fogyasztóvédelmi eljárásában a PSZÁF. Az intézménnyel szemben a hatóság 800 ezer forint bírságot szabott ki és megtiltotta a jogsértő magatartás folytatását.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) fogyasztói beadvány érkezett, amelyben az ügyfél sérelmezte a K&H Bank Zrt. számára küldött táviratának tartalmát: „Tisztelt Ügyfelünk! Kérem, hogy személyi kölcsönének felmondásával kapcsolatban haladéktalanul keressen fel a 06-1-468-xxxx-es telefonszámon! Köszönettel: K&H”. Az ügyfél szerint a pénzügyi szervezet eljárásával megsértette személyiségi jogait, s a banktitokra vonatkozó rendelkezéseket is, hiszen a táviratot a postán több alkalmazott is elolvashatta.

A PSZÁF fogyasztóvédelmi eljárásában – az ügyfél álláspontjával megegyezően – megállapította: a K&H Bank eljárásával megsértette a banktitokra vonatkozó rendelkezéseket. A hitelintézeti törvény szerint többek között az ügyfél személyes adatai, üzleti kapcsolatai, s a pénzügyi szervezettel fennálló szerződésére vonatkozó adata banktitoknak minősül. Ezek kezelése során a banknak kellő gondossággal kell eljárnia, ugyanis a vonatkozó előírások speciális titoktartási követelményeket rögzítenek.

A szabályozás pontosan meghatározza azt a kört (például nyomozó hatóságok) és azokat az eseteket, amikor a banktitoknak minősülő adat vagy információ törvénysértés nélkül kiadható. A postai szolgáltató nem sorolható be a banktitok kezelésére jogosultak körébe, így vele szemben fennáll a banktitok megtartásának kötelezettsége, annak ellenére is, hogy a postai szolgáltató általános titoktartási kötelezettsége mellett jár el a táviratok kezelésekor. A PSZÁF megállapította: az ügyben telefonon adták fel a táviratot, amely során az azt felvevő postai munkatársnak a szöveg, címzés rögzítése során közvetlenül kiadták a banktitoknak számító adatot, noha a banki alkalmazott titoktartásra kötelezett volt.

A fogyasztóvédelmi eljárás során feltárt törvénysértések miatt a PSZÁF megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását s K&H Banknak és 800 ezer forint bírság megfizetésére is kötelezte.

zöldhasú
Hirdetés
Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.