A belföldi nyaralások túlnyomó többsége ráadásul rövid, egy hétig sem tart.
A gazdaságilag aktív korú, 15–65 év közötti magyarok 60 százaléka tudott az elmúlt két évben legalább egyszer belföldre vagy külföldre utazni – közölte az Aldi Utazás platform az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. által végzett felmérés adatai alapján.
Hazai utazásokra fejenként átlagosan 105 000, a külföldiekre pedig 250 000 forintot szánnak a turisták. A megkérdezettek 28 százaléka utazik csak belföldre, 28 százaléka belföldre és külföldre is, 4 százalékuk pedig csak külföldön járt.
A belföldre utazók túlnyomó többsége legfeljebb négy vendégéjszakát tölt el,
és mindössze 8 százalék azok aránya, akik egy hétnél hosszabb időre választanak magyar utat. A külföldre utazók 37 százaléka viszont egy hétnél is hosszabb ott-tartózkodást tervez. A legtöbben nyáron utaznak: a belföldre utazók 40 százaléka csak ebben az időszakban utazik, a külföldre járók esetében 25 százalék ez az arány.
A belföldi úti célok között vezet a Balaton és a Mátra-Bükk térség, Európán belül Olaszország és Görögország, míg a kontinensen kívül a Maldív-szigetek – írta az MTI.
A felmérés alapján itthon egyértelműen a wellness és a vízparti nyaralás, a külföldi utak esetében pedig a vízparti nyaralás és a városlátogatás a legnépszerűbb célja az utazásnak. Itthon a falusi turizmus és az egészségmegőrző utak is gyakoriak.
Az utazásoknál bel- és külföldön egyaránt az autó a legnépszerűbb utazási eszköz. A külföldi utaknál a repülő a második leggyakoribb választás.