Túl sok meglepetés nem érte a diákokat, de volt 1-2 trükkös feladat az idei középiskolai felvételi tesztben.
Több mint 51 ezer nyolcadikos diák írta meg szombat délelőtt a központi írásbeli felvételi vizsgát magyarból és matematikából. A diákok többsége már délben elhagyta a tantermeket.
Magyarból mondatelemzéssel, szövegértéssel, névalkotással és verselemzéssel is találkoztak a diákok a központi írásbeli felvételin január 18-án szombaton. Matematikából főként logikai feladatokat kaptak, de volt 1-2 meglepetés is.
Az Eduline által megkérdezett diákok között volt, aki nehezebbnek érezte az idei feladatsort, mint a korábbi évekéit, de a összességében a többségnek sikerült megírnia jól és időben a magyart. (A HVG oktatás szakportálja részletesen, több cikkben is beszámol a felvételi napjáról, a feladatokról, a tanárok, diákok véleményéről, ezek itt olvashatók.)
Abban a nyolcadikosoknak arról kellett egy rövidebb esszét írniuk 2-2 érvvel és ellenérvvel, hogy testvérekkel vagy egykeként jobb-e az élet. Volt, aki magát a témát furcsának találta.
A matekról már kevésbé pozitívan és mosolygósan nyilatkoztak a diákok. Volt, akit meglepetésként ért például a koordinátageometriás feladat, másnak egy visszafelé gondolkodást igénylő szöveges feladat volt a legnehezebb.
„Olyan feladatok voltak, mint a korábbi években, de nehezebbek” – foglalta össze egy Biatorbágyi Innovatív Technikum és Gimnáziumba készülő diáklány.
Az idei központi felvételi számos diák és szülő számára stresszesebb, mint a korábbi években, hiszen a tankerületek javaslatára több állami gimnázium is minimumponthatárokat vezetett be. Gimnáziumi képzésre például egyes intézményekben legalább 50 pontos központi felvételi eredménnyel lehetne bekerülni, míg a nyelvi előkészítős osztályokba 60 a ponthatár.