Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#Közlekedésfejlesztési_Koordinációs_Központ

Gazdaság hvg.hu

Még a kátyús utak használatáért is pénzt kérhetnének

A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ tanulmányban vizsgálta a matricabevételek emelésével kapcsolatos lehetséges forgatókönyveket. A most nyilvánosságra hozott tanulmányban szerepelt egy olyan lehetőség is, amely a teljes országos közúthálózatra kiterjesztette volna a fizetős rendszert. Bár a kormány ezt a verziót végül elvetette, a nemrég távozott kormányszóvivő egy megjegyzésben utalt arra, lehet ilyen irányú döntés a jövőben.

Gazdaság hvg.hu

Origo: Matolcsy miatt lehetnek fizetősek a főutak is

Nemcsak a négynapos autópálya-matrica szűnik meg, de az Origo úgy tudja, hogy egy új, az útpénztárba befolyó tétellel emeli a kormány az üzemanyagárakat is, sőt, a főutakra is kiterjesztenék a díjfizetési rendszert. A plusz források nélkül "katasztrófahelyzet" alakulna ki a magyar útviszonyokban, a költségvetésből ugyanis kihagyták az útpénztárat felügyelő Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központot.

Itthon hvg.hu

Elektronikus útdíj: versenyfutás az idővel

Elődeinek jó pár éves halogatása után a Fidesz-kormány azt ígéri, alig két év alatt végez a használatarányos elektronikus útdíj bevezetésének szakmai és technológiai előkészítésével. A költségvetési bevételek növelésével kapcsolatos nyomás felgyorsíthatja a munkát, de egyes elemzők szerint így is csak feszített tempó mellett lehet tartani az indulás 2013-as tervezett időpontját.

Autó hvg.hu

Szlovák tapasztalatok is segítik az elektronikus útdíj bevezetését

Január elsején Szlovákiában a 3,5 tonna feletti járműkategóriákban bevezették a megtett úttal arányos elektronikus útdíjat. A hazai díjszedési rendszer reformján dolgozó Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) szakértői folyamatosan értékelik szomszédunk tapasztalatait.