A Mercedes Vision AMG Concept sorozatgyártásba küldendő verziójában nincs belsőégésű motor.
A közelmúltban volt szerencsénk alaposan letesztelni a Mercedes csúcskategóriás elektromos szedánjának, az EQS-nek a legpotensebb AMG sportverzióját, a 761 lóerős EQS 53-at, mely fölé hamarosan egy még komolyabb produkcióra képes elektromos AMG fog érkezni.
Míg az említett modell egy AMG által finomhangolt úgymond normál Mercedes, addig a vállalat érkezőben lévő újdonságát teljes egészében az AMG fejleszti, és az egyelőre ismeretlen típusjelzésű modell egy álcázófóliás példányát kedvcsináló formában már le is leplezte a gyártó.


Az AMG.EV platformra épülő, egyelőre meglehetősen titokzatos modellben várhatóan a Yasa új fejlesztésű 500 lóerő körüli és 800 Nm nyomatékú axiális fluxusmotorja teljesít szolgálatot, mely mindössze 24 kilogrammot nyom a mérlegen.
A duplamotoros összkerékhajtású kocsi összteljesítménye az előzetes híradások alapján meghaladja az 1000 lóerőt.


Viszonyításképp, az egyik legfőbb riválisnak tekinthető Tesla Model S Plaid 1020 lóerős teljesítményű, a Porsche Taycan Turbo GT 1108 lóerős produkciót ad elő, a Lucid Air Sapphire pedig nem kevesebb mint 1234 lóerőt szabadít rá az aszfaltra.
A benzinvérű rajongók számára jó hír, hogy a tisztán elektromos új AMG szedán mellett továbbra is a kínálatban marad az általunk rendesen meghajtott 843 lóerős plugin hibrid V8-as 4 ajtós AMG GT.
