Az ötlet azért merült fel, mert a karbonszálak részecskéi a levegőbe jutva károsak az emberi szervezetre.
A napokban több helyen is felbukkant egy megbízhatónak tekinthető forrásra hivatkozva, hogy hamarosan a veszélyes anyagok listájára kerülhetnek a karbon-kompozit anyagok Európában. A Motor1 oldal, amely korábban szintén erről írt, most azt írja, az Európai Parlament megerősítette, hogy a szénszál nem kerül fel az EU veszélyes anyagokat tartalmazó listájára, így nem tiltják be az autógyártásban való használatát. Egy korábbi javaslat még azt irányozta elő, hogy 2029-től korlátoznák a könnyű, de nehezen újrahasznosítható anyag használatát, de ezt a részt végül kivették a tervezetből.
A tiltási ötlet eredetileg a járművek élettartamának végére vonatkozó szabályozás része volt. Az EU aggályait az okozta, hogy a szénszál apró részecskéi az ártalmatlanítás során a levegőbe kerülhetnek, bőrrel érintkezve irritációt okozhatnak, sőt az újrahasznosító gépek működését is zavarhatják. Bár ezek valódi kockázatok, a döntéshozók végül belátták, hogy az előnyök – például a súlycsökkentés és az energiahatékonyság – fontosabbak.
A szénszál az autóipar egyik kulcsfontosságú anyagává vált: az összes szénszáltermelés körülbelül 20 százalékát az autógyártás használja fel. A Koenigseggtől a Ferrarin át a McLarenig sok gyártó épít monocoque szerkezeteket ebből az anyagból. Emellett az elektromos autók fejlesztésében is nagy szerepe van, mivel segíti a tömeg csökkentését és a hatótáv növelését.