Autó HVG 2024. június. 10. 08:17

Lehet, hogy a jövő elektromos, de a Volkswagen megint milliárdokat fektet a belső égésű motorokba

Csekély 23 ezer milliárd forintot most a "régi technológiára" költenek inkább.

Az elektromos átállás egyáltalán nem olyan zökkenőmentes, ahogy azt sokan elsőre hitték. A Volkswagen például 80 százalékos elektromos európai flottarészarányt célzott meg 2030-ra, ám jelen állás szerint ez aligha fog összejönni nekik, az ID modellek vegyes fogadtatása inkább az elektromos stratégia felülvizsgálatára ad okot – írja a Totalcar.

Az elektromos átállásra még tavaly különített el a Volkswagen egy 180 milliárd eurós (70 ezer milliárd forint) büdzsét. A VW most ezekhez a tartalékokhoz nyúl, és a félretett összeg egyharmadát, 60 milliárd eurót (23,4 ezer milliárd forint) visszairányítja a belső égésű motorok fejlesztésére, hogy ne kerüljön technológiai lemaradásba riválisaival szemben.

Arno Antlitz, a vállalat pénzügyi igazgatója a költségvetésmódosítással kapcsolatban azt mondta: „A jövő elektromos, de a múlt még nem ért véget.” A mostani döntésnek kissé ellentmond, hogy tavaly a Volkswagen márka főnöke, Thomas Schäfer még „régi technológiának” nevezte a belső égésű motorokat az alternatív üzemanyagok kontextusában, amelyek csak „felesleges zajt csinálnak”.

Hirdetés
hvg360 Szabó Yvette 2025. február. 10. 06:30

Nincs még lefutva az Integritás Hatóság és Rogán Antal közötti harc

A korrupció elleni küzdelemre felállított Integritás Hatóság közreműködésével több olyan vizsgálat, illetve nyomozás is zajlik, amelynek a középpontjában a Rogán Antal által felügyelt Nemzeti Kommunikációs Hivatal áll. Ez az a hatóság, amelynek az elnökét, Biró Ferencet a hivatali autó jogszerűtlen használatával gyanúsítják, miközben maga a hatóság az utóbbi időben egyre kreatívabban közreműködik korrupciós cselekmények leleplezésében.