A rendkívül alacsony légellenállású, de több mint 3 tonnás villanyautóban négy motor teljesít szolgálatot.
A magyarországi gyárépítésbe vágó BYD tavaly alapított luxusmárkája, a YangWang egy vadonatúj szedánnal rukkolt elő, íme az igen komoly számháborúba bocsátkozó U7:
Az általunk alaposan letesztelt Mercedes EQS-nél 4,2 centiméterrel hosszabb és 7 centiméterrel szélesebb, négy-, illetve ötszemélyes változatban támadó újdonság légellenállási együtthatója mindössze 0,195.
A remek aerodinamikai adottságok mellé brutális, 3095 kilogrammos tömeg társul, a 135,5 kWh kapacitású akkumulátor önmagában 903 kilogrammot nyom a mérlegen. A hatótáv 720-800 kilométer magasságában alakul, legalábbis a kínai szabvány szerint.
Az 5,27 méter hosszú és 3,16 méteres tengelytávolságú U7 négy villanymotorja 1306 lóerős teljesítményt ad le.
Viszonyításképp: a legutóbbi BMW M5 legpotensebb méregdrága limitált CS kivitelének 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotorja „csak” 635 lóerőre képes, igaz, ez a német sportszedán alig 1825 kilogramm tömegű.
Az egyelőre ismeretlen gyorsulású kínai újdonság végsebessége 270 km/h-ra van korlátozva, ami elmarad az 1020 lóerős és Magyarországon 43,6 millió forintos alapárú Tesla Model S Plaid 322 km/h-s legnagyobb tempójától.
A Level 3-as önvezetésre képes YangWang U7 ára egyelőre ismeretlen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.