A dél-koreai autóipari csoportot kevésbé viselte meg a válság, mint a többi nagy konglomerátumot.
A Hyundai Motor Group közzétette idei első féléves eladási mutatóit, amely szerint 3,3 millió járművet értékesítettek. Ennek köszönhetően már a harmadik helyen állnak a Volkswagen-csoport (4 millió eladott autó) és a Toyota (5,1 millió jármű) mögött az eladási rangsorban. A dél-koreai gyártót a Renault–Nissan–Mitsubishi szövetség követi 3,14 millió járművel, majd a 14 márkát tömörítő Stellantis következik 3,01 millió eladott gépkocsival.
A Hyundai a tavalyi év első felében még csak az ötödik helyen állt. Szakértők szerint a Hyundai Motor Csoport előrelépéséhez a globális autógyártók termelési visszaesése is hozzájárult, amelynek hátterében a félvezetők hiánya áll továbbra is – írja a Korea Times.
Összességében a Hyundai Motor és leányvállalata, a Kia eladásai is csökkentek 5,1 százalékkal az idei év első felében, de kevésbé, mint a többi autóipari csoporté. A Toyota eladásai 6 százalékkal, a Volkswagené 14 százalékkal, a Stellantisé 16 százalékkal, a Renault–Nissan–Mitsubishi szövetségé 17,3 százalékkal estek.
Így gyorsítja fel egy olcsó alkatrész hiánya a hagyományos autók végnapjait
Egy-egy mai autóban akár öt kilométernyi kábelezés fut, ami az ülésfűtéstől, az elektromos ablakemelőkig mindent összeköt. Az ukrajnai válság ezeknek a termékeknek a gyártásában is komoly változásokat generálhat.
A cégcsoport az elektromos autók terén is egyre jelentősebb szereplő, mert a Bloomberg szerint a Hyundai Motor Group idén január és május között 27 000 elektromos autót adott el az Egyesült Államokban, ezzel a Tesla után a második helyen áll az eladásokban. A dél-koreai cég luxusmárkája a Genesis is jól teljesített, több mint 25 000 darabot értékesítettek az USA-ban, ami szintén új rekord a márka történetében.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.