Szokatlanul.
Az egészen ritka sportkocsijairól híres svéd műhely, amelynek Christian Von Koenigsegg a tulajdonosa, a Gemera révén ismét egy olyan különlegességet alkotott, amelyben a hajtási rendszer egyik részét alkotó benzinmotor 600 lóerős, ám csak háromhengeres.
Ezt a motort TFG-nek hívják, ami a Tiny Friendly Giant rövidítése. A kis egység eleve nem rendelkezik vezérműtengelyekkel, a szelepek pneumatikus-elektronikus működtetésűek. A Koenigsegg tulajdonosa és alapítója egy ma megjelent videóban először mutatta meg a Gemera hangját, a videóban 2:30 mp-nél, amellyel azért barátkozni kell.
A teljes képhez hozzátartozik az is, hogy még három villanymotorja is van a kocsinak – amelyek szintén elég egyedi konstrukciók – és, amelynek révén a plug-in hibrid rendszer összteljesítménye 1700 lóerő.
Az összkerékhajtású, összkerék-kormányzású és háromméteres tengelytávolságú Koenigsegg Gemera várható ára egyelőre ismeretlen. A közel 2 tonnás, 4 személyes típusból 300 darabot terveznek legyártani.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.