A megrendelők örömére végre megkezdődött a 2,5 éve debütáló típus gyártása.
Az Aston Martin a 2019-es Genfi Autószalonon tárta először a nagyközönség elé vadonatúj hipersportkocsiját, az általunk is alaposan körbefotózott Valkyrie-t. A 2014 óta fejlesztett brit újdonság most végre teljesen elkészült, legyártották belőle az első végleges példányt.
A mindössze 150 példányban gyártandó Valkyrie-ben egy 6,5 literes lökettérforgatú, V12-es szívómotor található, melyről az azt fejlesztő Cosworth büszkén állítja, hogy a világ legerősebb turbó-, illetve kompresszor nélküli motorja.
A 11 500-as maximális fordulatszámú erőforrás 1014 lóerőt és 740 Nm-t ad le, ám ehhez még hozzájön az F1-ből érkezett elektromos rásegítéses KERS rendszeres technika, melynek révén az összteljesítmény eléri az 1140 lóerőt.
A mintegy 1 milliárd forintos listaárú Valkyrie esetében a fejlesztők 400 km/h körüli végsebességről tettek említést, de ami talán ennél is érdekesebb, hogy a kocsival kevesebb mint 10 másodperc alatt lehet álló helyzetből 320 km/h-s tempóra gyorsítani. Nem mellesleg a 0-100-as sprint 2,5 másodperc alatt abszolválható.
Az Adrien Newey F1-sztártervező által megálmodott Valkyrie utasterét a lehető legkisebb méretűre vették, és az aerodinamikának minden korábbinál nagyobb figyelmet szenteltek.
Az alig több mint 1 tonnás Valkyrieből 85 nyitható tetejű Spider és 40 versenypályás használatra szánt AMR Pro kivitel is készülni fog.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.