Autó hvg.hu 2021. augusztus. 30. 18:28

Két hétre leáll az esztergomi Suzuki-gyár

A múlt héten a kecskeméti Mercedes-gyár állt le. Az ok mindkét esetben az alkatrészhiány.

Chiphiány miatt leáll a termelés a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi autógyárában – írja az Új Szó. A portál úgy értesült, hogy

a termelés szeptember 6-tól 18-ig szünetel.

A gyár azt közölte, hogy a leállás alatt minden érintett munkatársnak pihenőnapokat biztosítanak, amelyeket transzfernapok segítségével a munkaidőkereten belül később pótolnak. A termelési szünet alatt az éves beruházási tervben szereplő innovációs programot valósítják meg.

A Magyar Suzuki Zrt. autógyára idén júliusban részlegesen leállt a termeléssel, egy ideig egy műszakban dolgoztak az esztergomi üzemben a félvezetők hiánya miatt, augusztusban viszont teljesen szünetelt a termelés az éves karbantartási munkák miatt.

A kecskeméti Mercedes a múlt héten jelentette be, hogy félvezető áramköralkatrészek hiánya miatt ismét leáll a gyár. Az egységben már negyedszer kellett idén szüneteltetni a gyártást, januárban, majd áprilisban és legutóbb július végén volt egy-egy mostanihoz hasonló leállás.

Júniusban a győri Audi-gyár állt le a félvezetőket tartalmazó alkatrészek hiánya miatt.

Mi köze az Apple-nek ahhoz, hogy leáll a kecskeméti Mercedes-gyár?

Rég nem látott gonddal küzdenek világszerte a járműipari cégek: nincs elég chip, márpedig az nélkülözhetetlen a négy kereken guruló számítógépekhez. Nagyon úgy tűnik: elszámolta magát az autóipar, és felülbecsülte a koronavírus-járvány miatti visszaesést. A háttérben pedig felsejlenek az eddig nem kimondottan vetélytárs cégek, mint az Apple, a Sony vagy a Microsoft.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.