Autó hvg.hu 2021. június. 11. 11:26

Dehogy halott a dízel: 394 lóerős gázolajos motor az új BMW X3/X4-ben

Az Alpina kezelésbe vette a bajor gyártó szabadidőautóit.

A BMW pár napja leplezte az X3 és X4 új változatát, melyek legerősebb dízelverziója, az M40d 340 lóerős teljesítményű. Az Alpina azonban azokra is gondolt, akik ennél kicsit komolyabb produkcióra vágynak.

A 20-22 colos egyedi felniket kapott, szolid optikai tuningos Alpina XD3 és XD4 3 literes soros 6 hengeres dízelmotorja 394 lóerős teljesítményt ad le, ami mellé 800 Nm-es csúcsnyomaték társul, utóbbi ráadásul már 1750-es fordulatszámtól lehívható.

A nyolcfokozatú automata váltós újdonságok 4,6 másodperc alatt tudják le a 0-100-as sprintet, a gyorsulásuknak pedig csak 267-268 km/h-nál szakad vége. Mindehhez pedig 7,2 literes vegyes átlagfogyasztás társul.

Az XD3 alapára 85 900 euró (29,6 millió forint), az XD4 pedig 89 100 eurótól (30,7 millió forint) indul. Az első példányokat novemberben vehetik majd át a megrendelők.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Hirdetés
EURO 2020 - kövesse a foci-Eb összes hírét a hvg.hu-n!
Vállalkozás Dobos Emese 2021. június. 20. 18:00

Magyar faluból, nyugdíjasokkal veszi fel a harcot a világcégekkel egy vállalkozás

Immár 27 asszonynak ad munkát a tardi Matyodesign társadalmi vállalkozás, akik akár 100-120 ezer forintot is "összehímezhetnek" nyugdíj mellé egy hónap alatt. A koronavírus-járvány azonban nemcsak a viszonteladóikat érintette hátrányosan, de a pandémia előtt induló új üzletágukat, a szervezett túrákat is. Az értékesítési modelljük azonban fordult. Váczi Rozival, a Matyodesign alapítójával beszélgettünk Tardon.