Autó hvg.hu 2021. április. 23. 07:59

Itt a teljesen új és teljesen hibrid Honda HR-V

A japán gyártó új szabadidőautója kizárólag hibrid hajtáslánccal készül és az elődjénél tágasabb utastérrel rendelkezik.

A Honda 1998-ban dobta piacra a HR-V (Hybrid Recreation Vehicle) első generációját, amely 2006-ig volt gyártásban, és amelyet 2015-ben követett a második nekifutás. Most megérkezett a teljesen új fejlesztésű harmadik változat, íme:

Honda

A kupés megjelenésű új HR-V – pályafutása során először – kizárólag hibrid hajtáslánccal érhető el, alapját a vállalat e:HEV platformja adja.

A motorháztető alatt egy 1,5 literes i-VTEC benzinmotor található, mely két villanymotor társaságát élvezi. Az összteljesítmény 131 lóerő, ami mellé 253 Nm-es nyomaték társul. Az Eco, Normal és Sport üzemmódok mellett említést érdemel a B-mód, melynek bekapcsolásával erősebb motorfék és rekuperáció érhető el.

Honda

A kormány mögött 7 colos digitális műszeregység található, a központi érintőkijelző 9 colos képátlójú.

Honda

A 16–18 colos kerekeken gördülő új HR-V kompakt hibrid hajtásláncának köszönhetően az utas- és csomagtér a korábbiaknál nagyobb lehet, a praktikusság jegyében pedig a hátsó ülések ülőlapjai egyszerűen felhajthatók.

Honda

A lejtmenet-szabályozó most először érhető el az európai HR-V-hez, melynek aktiválásához legalább 3 km/órával kell haladnia a kocsinak, és mostantól alapáras a holttérfigyelő.

Honda

Az egyelőre ismeretlen árú újdonság 2021 végén érkezik meg az európai kereskedésekbe, és éppúgy e:HEV-emblémát (Hybrid Electric Vehicle azaz hibrid, elektromos jármű) visel magán, mint a felfrissített CR-V, illetve a tavaly bevezetett, szintén teljesen megújult Jazz.

Honda

A japán cég nem titkolt célja, hogy 2022-ben már minden Európában eladott új Honda gépkocsi képes legyen elektromos üzemmódban is közlekedni.

Honda

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés