A szuperkönnyű újdonság az ígéretek szerint úgy gyorsul, mint a legdurvább villanyautók, de a mozgatásáról egy 8 literes benzinmotor gondoskodik.
Az 1750 lóerős SSC Tuatara a sorozatgyártású autók közül nemrégiben elsőként lépte át a lélektani 500 km/h-s határt, és erre most válaszul megérkezett az ugyancsak 500 km/h-nál nagyobb végsebességűnek ígért Bugatti Bolide.
A mérlegen mindössze 1240 kilogrammot nyomó (Chiron: 1995 kg) hiperautót egy 8 literes W16-os benzinmotor hajtja, mely 4 turbóval nem kevesebb, mint 1850 lóerős teljesítményt, illetve 1850 Nm-es nyomatékot szabadít rá a kerekekre. Ehhez 110-es oktánszámú versenybenzinre van szükség, normál 98 oktános üzemanyaggal be kell érnünk 1600 lóerővel.
A 0,67 kilogramm-lóerő arányú, maximum 2,8 G-s oldalirányú gyorsulásra képes Bolide mindössze 99,5 centiméter magas. A 0-ról 100-ra 2,17 másodperc alatt katapultáló újdonság 4,36 másodperc alatt tudja le a 0-200-as gyorsulást, ami körülbelül a jelenlegi Forma–1-es autók szintje.
Álló helyzetből 300 km/h-ra 7,37 másodperc alatt lő ki az új Bugatti, melynek a 0–400 km/h-hoz sincs szüksége 12,08 másodpercnél többre. Más kérdés, hogy ezek az adatok egyelőre csak a számítógépes szimulációból származnak, csakúgy, mint a következő: 0-ról 500-ra alig 20,16 másodperc alatt gyorsul fel a csúcstechnika.
A Nordschleifén 5 perc 23 másodperces köridejűnek ígért Bugatti Bolide fejlesztése 8 hónapja kezdődött meg, és egyelőre nem született döntés a gyártásával kapcsolatban. Egy álcázott prototípust nemrégiben már lencsevégre kaptak a francia Paul Ricard versenypályán, így mutatkozik némi esély a kisszériás gyártásra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.