A fejlesztők manapság már nem a hagyományos 0–100-on akarnak már nagyot alkotni, itt már a 0–300 a mérce.
A Lotus Evija elektromos hiperautó gyártása még odébb van egy kicsit, de úgy tűnik, egy rekordot mindenképpen magáénak tudhat majd. A cég becslései szerint az Evija lesz a leggyorsabb utcán is használható autó, ami álló helyzetből eléri a 300 km/h-s sebességet.
A Lotus Evija a hírek szerint kevesebb mint 9 másodperc alatt eléri majd ezt a tempót, ami a Top Gear magazin szerint jobb, mint a belső égésű motorral szerelt szuperautók ilyen teljesítménye, például a Bugatti Chiron Pur Sporté vagy a hibrid Ferrari SF90 Stradale gyorsulása.
Érdekesség, hogy az Evija előnye elsősorban legfelső tartományban jelentkezik, mert 0–200 km/h-n például a Lotus 6 másodperc alatt lesz, míg a Chiron Pur Sport ezt 5,9 alatt éri el, igaz, a Ferrarinak ehhez 6,7 másodperc kell.
A klasszikus 0–100 km/h-s versenyben még szerényebb a Lotus, annak ellenére, hogy a tisztán elektromos autók a lehető legrövidebb távokon szoktak a legjobban szerepelni. Az Evija 3 másodperc alatt lesz százon, miközben egy Tesla Model S ezt letudja 2,3 másodperc alatt. Igaz, a Lotus csúcssebessége 320 km/h feletti lesz, és mint látható, azt is igen hamar megközelíti majd.
Az Evija dinamikáját négy elektromos motor segíti, amik együttesen 2000 lóerőt és 1700 Nm-es nyomatékot eredményeznek. Mindegyik kereket külön motor hajtja meg, majd ezt az erőt osztják szét a megfelelő módon elektronika segítségével. A 70 kilowattórás akkumulátorcsomagjával az Evija becsült hatótávolsága nagyjából 400 kilométer lehet az európai WLTP tesztszabvány szerint.
A koronavírus-járvány ellenére egyébként a Lotus arra számít, hogy még az idén leszállíthat 130 darabot elektromos hiperautójából.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.