Autó hvg.hu 2020. április. 17. 10:55

Megválasztották a legjobb és legrosszabb autós kijelzőket

A nyomógombos vagy az érintőképernyős a jobb?

Rádió és klíma – régebben nagyjából e két funkció kezelése adta ki a gombok többségét egy autóban. Mára milliónyi más funkciót, navigációs rendszert, biztonsági asszisztenseket, applikációkat, mobiltükrözést, sőt mesterséges intelligenciát is kellene vezérelni egy igazán modern autós infotainment-rendszeren.

A számtalan funkció miatt eltűnőben vannak a hagyományos gombok, tekerők, az autók kijelzői is inkább a mobiltelefonok, tabletek sémáját követve működnek. Hogy mennyire használhatóak, azt a brit What Car? magazin próbálta meg letesztelni.

Húsz rendszert vizsgáltak meg annak alapján, hogy mennyire biztonságosan használhatók menet közben. Azt figyelték többek között, hogy mennyire vonja el a sofőr figyelmét a klímapanel kezelése, egy útvonal kiválasztása, majd törlése és a hangvezérlés, amivel egy benzinkutat próbáltak megkeresni.

A teszt alapvetése az volt, hogy ha egy rendszerrel 10 másodpercig kell szöszmötölni óránként 50 kilométeres sebességnél, akkor a sofőr 139 méteren keresztül nem csak a vezetésre figyel.

A próbák során kiderült, hogy az érintőképernyőkön tovább tart egy-egy művelet végrehajtása, mint hagyományos gombok segítségével. A klímát jellemzően kétszer, a navigációt akár négyszer annyi ideig is babrálták az érintőképernyős egységeken.

A teszt végén összeállítottak egy listát annak alapján, hogy mi mennyi időre vonta el a figyelmet a vezetéstől.

Az első 10 helyezett listája a következőképpen néz ki a What Car? tesztje alapján, zárójelben az elért pontszámmal.

10. Škoda Kamiq - Amundsen 9.2 colos kijelzővel (21/30)

What Car?

9. Opel Corsa - Multimedia Navi Pro 10 colos kijelzővel (22/30)

What Car?

8. Hyundai Ioniq - Bluelink 10.25-colos kijelzővel (22/30)

What Car?

7. Ford Fiesta - Sync3 FordPass Connect (23/30)

What Car?

6. VW Passat - Composition Media, 8-colos kijelzővel (24/30)

What Car?

5. Mazda 3 - Mazda Connect 8.8-colos kijelzővel (25/30)

What Car?

4. Audi Q3 Sportback - Virtual Cockpit Plus

What Car?

3. Porsche Panamera - Connect Plus & PCM (27/30)

What Car?

2. Mercedes-Benz CLA - 10.25-colos kijelzővel (27/30)

What Car?

1. BMW 3-as - Live Cockpit Professional (28/30)

What Car?

A lista további 10 helyezettje:

11. Jaguar XE - Touch Pro Duo (21/30)

12. Volvo S60 - Sensus (20/30)

13. Toyota Corolla - Touch 2 (20/30)

14. Nissan Juke - Nissan Connect (19/30)

15. Honda CR-V - Honda Connect (18/30)

16. Lexus RX - 12.3-colos kijelzővel (18/30)

17. Peugeot 508 SW - Connected 3D Navi (17/30)

18. Škoda Citigo-e iV - kijelzője (16/30)

19. Fiat 500X - Uconnect Live (14/30)

20. MG ZS - 8 colos kijelzője (12/30)

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.