A ralipályákon egykoron hatalmas sikereket elért típus ezen utcai változata eddig kevesebb mint 7 ezer kilométert hagyott maga mögött.
Mára sajnos már kevés jó állapotú példány maradt fel a típusból, mi viszont most találtunk egyet, ami ráadásul éppen új gazdára vár. Íme:
A mellékelt fotókon egy 1992-ben gyártott Lancia Delta HF Integrale Evoluzione látható, mely a Lancia Rally Team utolsó homologizációs autója volt, ugyanis az egy évvel később jött és 5 lóerővel erősebb Evoluzione II-vel már nem versenyzett a gyári csapat.
Az igen komoly szélesítésekkel rendelkező Evoluzione 2 literes 16 szelepes frontmotorja 5750-es percenkénti fordulatszámon adja le 210 lóerős maximális teljesítményét, ami egy kéziváltón keresztül érkezik meg a négy kerékre.
A legnagyobb nyomaték 300 Nm, ami 3500-as fordulaton ébred. A 0-100-as sprinthez mindössze 5,7 másodperc szükségeltetik, a végsebesség 220 km/h, és ezek az értékek a 90-es évek elején igen komoly tiszteletet érdemeltek egy kompakt autó esetében.
A Ferrari Fly Yellow fantázianevű sárga fényezést kapott példány értékét növeli, hogy abból a Giallo Ferrari sorozatból származik, mely mindössze 400 darabot számlált. A többek közt ABS-sel, légkondicionálóval és Recaro bőrülésekkel rendelkező Lancia Delta HF Integrale Evoluzione eddig mindössze 6 558 kilométert tett meg, és 2017-ig az első tulajdonosánál volt.
A Giugiaro által tervezett négyajtós Lancia ezen lényegében gyári állapotú, módosítás nélküli példányát most az Egyesült Államokban árulják – az összes papírjával és gyári szerszámával együtt. Az árat csak a komoly érdeklődőknek árulja el a tulajdonos, mindenesetre az ilyen Lanciák általában 50-60 millió forint magasságában szoktak gazdát cserélni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.