A stuttgarti cég vezetése bejelentette, hogy egy közepes méretű „áruszállítóval” rukkol ki öt éven belül. A modellt úgy néz ki, nem vinnék az USA piacra, csak Európában, Dél-Amerikában, Ausztráliában és Dél-Afrikában forgalmaznák.
A Mercedes szerint egyre több pickup használatos nem csak céleszközként, hanem sokan kedvelik a formát és elvárás, hogy ilyen jellegű autója is legyen egy gyártóknak.
Ezt a szegmenst Európában jelenleg első sorban a Toyota (Hilux), Ford (Ranger) fedi le kínálatával. A német márkák közül a Volkswagen tett hasonló lépést az Amarok bevezetésével, amelyet Amerikában nem forgalmaz, a helyi piac nehézségei miatt.
Egy prémium gyártónak belépni egy alapvetően haszonjárműként kezelt típussal, mindenképpen komoly vállalkozás. A jelenlegi piaci helyzetben viszont úgy látják, miután a SUV-ok is elékpesztően népszerűek lettek az elmúlt időben, megnyitotta az utat valamelyest a platós autók felé is – írja cikkében az Automotive News.
Minden gyártó próbálkozik valamilyen innovációval betömni, a még meglévő apróbb, nagyobb piaci réseket. A prémiumgyártók közül az Audi a kisméretű A1 modelljével robbantott, a BMW belépett az egyterűeket gyártók közé a 2-es sorozat Active Tourerrel.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |