Az elektromos, hibrid autók sikerének egyik kulcsa az akkumulátorok súlyának, méretének csökkentése. A svédek egészen újszerű megoldást találtak ki.
Egy közös európai uniós fejlesztés keretében a Volvónál sikerült eléri, hogy egy S80-as modelljük karoszériájába integrálják az áramforást. A megoldáson három évet dolgoztak a mérnökök és lényegében egy szénszál, műanyag és polimergyantába sikerült a nanotechnológiás akkumulátoregységeket vagy energiatároló kondenzátorokat elhelyezni.
Ezeket az elemeket aztán ajtóként, motorháztetőként vagy kabintetőkét szerelhetik fel a kocsikra. A megoldással önmagában 15 százalékkal csökkenthető az autó tömege, a töltése ugyanúgy hálózatról vagy a mozgási energia visszanyerésével oldható meg. Számítások szerint, ha mind a három elemet ilyen karosszéria-aksikra cserélik akkor 130 kilométeres távolságig tudna tisztán elektomos üzemben hajtani a motor.
A megoldást nem csak hibridhajtásban lehet szerephez juttatni, de simán kiváltható vele az eddig ismert normál akkumulátor is, mondjuk egy karosszériaelem cseréjével.
Tetszett a cikk? Kövessen minket a Facebookon is, és nem fog lemaradni a fontos hírekről! |