Magyarországon a japán Toyota személyautó eladásait az elmúlt években nagyobbrészt a magánvásárlások tették ki. A cégautó piac előretörését egy új kombival kívánják kiszolgálni.
Mint ismert, ma a magyar piacon az értékesítések 70-80 százalékát teszik ki a céges vásárlások. A Toyota esetében továbbra is hozzávetőleg fele-fele arányban vásárolnak magánemberek és jogi személyek. Krajcsovits Sándor, a Toyota osztályvezetője rávilágított, hogy a mai magyarországi autópiac flottaorientált: "A piac mai jellegéből adódóan eladási sikereket "flottamodellektől" várhatunk. Egymás után érkeznek az új Toyota Auris modellek, amelyek megfelelnek ennek az elvárásnak". Hozzátette: az első generációs Toyota Aurisból nem készült kombi változat, ez nagyban gátolta a típus elterjedését a céges vásárlók között. Az osztályvezető hangsúlyozta ennek fontosságát: "A cégek által beszerzett alsó-középkategóriás autók közel kétharmada kombi, aminek hiányában a flottabeszerzéseken nehéz dolga van egy márkának". Tehát az új Auris kombitól, amely Touring Sports néven érkezik, sokat várnak. A kocsi sokat is tud, csomagtere 530 literes, könnyen bővíthető, kényelmesen pakolható.
Az új modell a hajtásláncok széles választékával érhető el, beleértve a full hybrid-technológiát is. A helykínálat tekintetében, az új generációs Auris hibrid esetén az akkumulátor-csomagot már nem a csomagtér alján, hanem a hátsó ülés alatt helyezték el. A tervek szerint a maradék fél év alatt 600 darab eladását tervezik – természetesen a hagyományos benzines illetve dízelmotoros változatokkal együttvéve.
László Richárd, a Toyota értékesítési és marketing igazgatója elmondta, stratégiájuk két pillérre épül, az egyik a széles modellválaszték, benne a Toyota Auris Touring Sports-szal, a másik, hogy a Toyota modellek teljes tulajdonlási költsége (TCO) alacsony legyen". A TCO (Total Cost of Ownership) a flottaüzemeltetők számára hasonló, mint a THM (teljes hiteldíj mutató) a bankszakmában. Nagyon fontos tudatosítani a céges autót használókban (és valójában a magánemberekben is), hogy az autó beszerzési ára csak egy része a jármű használat alatti költségeinek. Ide tartoznak a szervizköltségek, az üzemanyagköltség, a biztosítási díjak, az értékvesztés okán elvesztett forintok. Mindez együtt adja meg, hogy az autó megvásárlásától az eladásáig mennyibe került a használata.
Ez konkrétan az Auris kombi esetében vizsgálva azt jelenti, hogy a típus árszintje nem a legalacsonyabb, ellenben az értéktartása a márkának klasszikusan jó, az alsó-középkategóriás típusainak pedig a legjobbak közötti. Tehát használtan magasabb áron lehet értékesíteni, mint egy esetleg olcsóbban beszerzett más típust. Az Auris szervizciklusa 15 000 km, amely sűrűbb, mint a ma általánossá váló 20 000 km-es, ellenben a szervizköltsége alacsonyabb. Ehhez még hozzászámolható az üzemanyagon elérhető megtakarítás, hiszen az Auris bármely motorjával az alacsony fogyasztású típusok közé tartozik. Így a modell fenntartása összességében gazdaságosabb, mint sok más, esetleg olcsóbb versenytársa esetén.
A Toyotánál a haszonjárművek terén a Hilux a zászlóvivő, három éve piacvezető a magyar pick-up piacon. A személyautók között az Auris modellcsalád,a Corolla és a Yaris a legerősebb. De a résmodellek között is jó a japán márka, például a Verso egyterű kategóriájában a flottaeladások tekintetében elfoglalt 5. helyezése a modell kedveltségét mutatja a cégek között. És ebből is tavasszal mutatták be az új típust. A vezetői szinten népszerű autó az Avensis és a RAV4. A felső vezetők és a cégtulajdonosok között pedig a szintén áthatóan megújuló Lexus flottája lehet a befutó.