A Renault a Pest megyei Telkibe vitte a Clio negyedik generációs kombijának bemutatóját. Pont az a divatos, mediterrán házas környék, amelyek garázsbejáróin kitűnően mutathat ez a friss forma. Az új csapotthátú Clióval és a kombival is, nem kizárt, hogy telibe találtak a franciák.
A tavalyi év végén bemutatkozott ferdehátú változat után rövid időn belül debütált a kombi, vagyis a Clio Grandtour. Az újdonság egy, az egyben az új Clio formanyelvet vette át: a rövidke motorháztetőt, a hatalmas emblémát, a lapos első részt és a vékony hűtőmaszkot, hátul pedig a rejtett kilincseket. Mindezek egészen friss külsőt kölcsönöznek a modelleknek. Az igazság az, ha fotókon nem is, de valóságban egészen átütő az új Renault megjelenése.
A ferdehátú 2,99 milliós alapárához nem is túlzottan sokat, 200 ezret kell hivatalosan hozzáadni, hogy az alapárú családi változatba ülhessünk. Ezért az összegért tulajdonképpen egy tisztességes méretű csomagtartót vásároltunk 443 literrel, szemben a normál változat 300 literével. A kombi változat hosszított teste 20 centivel hosszabb, mint az ötajtósé, így 4267 milliméter, ennek ellenére cseppet sem veszít a sportos kompakt formájából az autó. A tesztre kiállított rikító, feláras színekben pompázó citromsárga, kék és vörös árnyalatok különösen jól mutatnak.
A Grandourt az elérhető háromféle motorból kettővel próbáltuk ki. Az egyik a 1.5 literes dízel, amely egyértelműen a leginkább passzoló választás a modellhez,de sajnos a legdrágább is. A másik két alternatíva 75 lóerős 1.2 literes 16 szelepes messze rosszabb fogyasztási mutatókkal rendelkezik, mint a dízel illetve a másik benzines 0.9 literes TCe motor. Ez a 0.9 literes háromhengeres erőforrás az egyik legizgalmasabb fejlesztés az egyre zsugorodó motorok között, és számos modellbe bekerül, így a Daciákba is. Azért nem ad robbanásszerű menetdinamikát, a kis motor, kis turbóval biztos, hogy takarékos, de a turbólyuk jókora ki kell várni mire feltámad.
A Grandour két változata egyébként is ég és föld. A rikító sárga 1.5 literes dCi 90 lóerős tesztautót, a legmagasabb Dynamic-felszereltséggel, ráadásul a Clio Grandtour másik nagy erősségvel az R-Link navigációs-szórakozató rendszerrel tudtuk kipróbálni. Az R-Linke egy Andorid-alapú rendszer, amelyen keresztül, navigálni, levelezni, alkalmazásokat telepíteni és természetesen telefonálni is lehet. Mindehhez ráadásul varrott, több színű kormány és egyedi dekorelemekkel díszített dizájn belső járt. Nem megfeledkezve arról a motorhang-rendszerről, ami V6-ost imitál a sima négyhengeres dízel motorhangjából. Mindezt 4,7 millió forinttért. Ezzel szemben a 0.9 literes TCe, az eleve nem olyan látványos barnás színű, egyébként szintén 90 lóerős Expression felszereltéségi szinten a legjózanabb választás 3,83 millió forintért. Az előbbi csupa élmény kívül-belül, az utóbbi egy józan mai autó és ennek megfelelően sokkal gyakoribb lehet mifelénk. Mindenesere a Clio Grandtournak a B-szegmens kombijai közt most nincs komoly friss ellenfele.
A legmérgesebb, a Clio R.S. is megjelent
A bemutatón a Clio sport-változatát is megvillantották. A korábbi 2.0 literes motor mostantól 1.6-es turbós, 200 lóerős, hatfokozatú duplakuplungos váltóművel. A 0-100 Km/h-s sprint a tájékozató szerint mindössze 6,7 másodperc rajt-automatikával, miközben a padlóig taposott gázpedállal is a kezelhető 2500-as fordulatszámon indul meg az autó.
Az R.S. esetében a turbó szívóhangját egy csövön keresztül membrános erősítéssel ráadásul visszavezetik az utastérbe, hogy még izgalmas legyen a motorhang. A látványos diffúzor, az ikerkipufogók, és az opciós 18”-os kerekkel felszerelt kocsin további spojlerezéssel már csaj rontani lehet. A modell alapára 6,39 millió forint lesz.