A bajorok legnagyobbját is elérte az aktuális frissítés.
Az új modell a célok szerint a luxuslimuzinok közti innovációs vezető helyet igyekszik megerősíteni. Ennek nyomán teljes egészében LED-es fényszórókat kapott az újdonság, amelyek hangsúlyt adnak a hetes arcának. A korábbi 12 helyett kilenc lamellával kialakított, ugyancsak új „BMW-vesék”, illetve az áttervezett első lökhárító is egyértelműen utal a modellsorozat megújulására.
Bár vélhetően továbbra sem elsődleges szempont a kocsit választóknak az üzemanyag-takarékosság, a szériakivitelben is nyolcfokozatú automata sebességváltóval akár 25 százalék üzemanyag-megtakarítás is elérhető.
Ami a motorokat illeti, a BMW TwinPower Turbo hathengeres dízelmotorjától egészen a második generációs BMW ActiveHybrid 7 technikáig terjed a választék. A teljesítményadatokat illetően a csúcs a 12-hengeres BMW 760i. Mellette a BMW 740i új fejlesztésű, a BMW TwinPower Turbo technikájával működő, soros hathengeres erőforrás, és a BMW 750i szintén átdolgozott V8-as benzines aggregát jelenik meg a benzines kínálatban.
A dízelekben a BMW 730d és a BMW 740d hathengeresei lesznek, premierjét ünnepli az új BMW 750d xDrive, amelynek motorterében az új, ugyancsak a BMW TwinPower Turbo technikáját alkalmazó „M Performance” hathengeres dízelmotor dolgozik. Végül, a BMW ActiveHybrid 7 második generációja is megérkezik, ezúttal a TwinPower Turbo soros hathengeres benzines erőforrás és a 40kW/55LE teljesítményű elektromos motor jóval alacsonyabb károsanyag-kibocsátású kombinációjával.
A motorok természetesen „aprósággal” kiegészítve jelennek meg, így az automatikus motorleállítás és -indítás, a fékenergia-visszanyerése, és az úgynevezett „vitorlázó” üzemmód. A vezetési szolgáltatások közt ott van a ConnectedDrive különlegessége pedig a „Professional” navigációs rendszer éjjellátó rendszerrel, vakításmentes távolsági fényszóró asszisztenssel és BMW parkoló-asszisztenssel.