Opel Insignia 4,3 literes fogyasztással - vezettük
Az Opel Insignia Ecoflex az első olyan zöldautó, ahol szinte semmi kompromisszumot nem kell kötnie a vezetőnek, a tulajdonosnak. Szép, elegáns, biztonságos, alacsony a fogyasztása és a károsanyag-kibocsátása, erős, gyors, jól felszerelt, prémiumjellegű és a 105 ezer forintos felára sem ver földhöz.
Átlagfogyasztása 5,2 liter gázolaj (136 gramm/kilométer szén-dioxid-kibocsátás), 1350 kilométeres hatótáv – állítja a sajtóanyag. Ez általában csak kísérleti körülmények között, terepasztalon elvégzett, nem valós forgalomban tesztelt adat. A frankfurti reptér és a heidelbergi Alte Brücke között módunkban állt kipróbálni, vajon mennyit lódítottak a PR-esek. Autópályás, országúti és egy kisebb városi – lámpás - szakasszal számolva a 100 kilométeres úton (79 kilométer/órás átlagsebességet mérve) – a fedélzeti számítógép szerint – 4,3 litert fogyasztott átlagban két személlyel klíma nélkül az Insignia Ecoflex. Elég hihetetlennek tűnik, de az újságírók többsége nem lépte át az öt litert. Mindez nem is lenne szenzáció, ha kisautóról beszélnénk. De az Opel új középkategóriás szedánját kétliteres, 160 lóerős Euro 5-ös motor hajtotta, amelynek maximális nyomatéka az overboost funkció igénybevételével 380 Nm. Százra 9,5 másodperc alatt gyorsul, csúcssebessége 221 kilométer/óra, gyorsabb, mint az Ecoflex-kiegészítők nélküli változatok.
© Autómenedzser |
Az Ecoflex modell szíve az Insigniában tavaly télen bemutatott új generációs, négyhengeres, kétliteres CDTI motor 118 kW/160 lóerő teljesítményű változata. Kizárólag hatfokozatú sebességváltó kapcsolódhat hozzá, amelynek hosszú legfelső fokozata csökkenti a fordulatszámot és a fogyasztást. A vezetőt jelzőlámpa figyelmezteti, ha a hajtómű elektronikus felügyelete szerint előnyös lenne felkapcsolni. Ezt azonban nagyon diszkréten teszi, hagyja a sofőrt vezetni, a túra alatt csak kétszer villant fel a váltás-esedékesség jelző.
Az első és a második fokozat áttétele rövidebb lett, a száz kilométer/óra eléréséhez szükséges 9,5 másodperc ugyanannyi, mint a standard 2.0 CDTI 160 lóerős változaté. Az Insignia Ecoflex motorjában debütál egy újszerű megoldás, a clean tech égésfolyamat. A GM által kifejlesztett technika zárthurkú elektronikával biztosítja a lehető legkisebb fogyasztást és emissziót. Legfontosabb eleme az egyes égésterek nyomását mérő piezoelektromos érzékelő. A motor mellett a jármű alaktényezőjét fejlesztették tovább. Az Insignia Ecoflex légellenállási alaktényezője mindössze 0,26, ezáltal ez a világ egyik legáramvonalasabb szedánja, egy csoportban a jelentősen drágább prémiummárkákkal.
© Autómenedzser |
Az Ecoflex modellek opciósan megkaphatják az Insignia valamennyi műszaki újdonságát: a mechatronic futóművet a stabilitást növelő flexride rendszer egészíti ki, amely valósidőben szabályozza a csillapítást, és háromféle menetmód között kínál választást: a standard komfort-beállítás mellett a lágyabb tour, illetve az aktívabb sport üzemmód áll rendelkezésre, amelyben az autó élénkebben reagál a gázadásra és a kormányzásra.
© Autómenedzser |
Az Insignia Ecoflex négy- és ötajtós kivitele még a nyáron megérkezik az Opel márkakereskedőkhöz, a kombi ősszel várható, de az hogy mennyire lesz sikeres nálunk, a fogyasztókon kívül a környezettudatos cégeken és a szén-dioxid alapú adózás bevezetésén múlik.
Biró Csongor