Patriot: farkasbőrbe bújtatott bárány
A Patriot sokkal inkább Jeep mint ikertestvére, a Compass.
A Patriot sokkal inkább Jeep mint ikertestvére, a Compass. Annak idegesítő legömbölyítését elfelejtették, a Patriot maradt szigorúan szögletes. A jelenlegi kínálat csúcsán álló Commander, vagy a Grand Cherokee, ha akarná, sem tudná letagadni a rokonságot, azok kicsinyített és laposabb mása tesztünk alanya.
Nagyon jól néz ki a hobbiterepjáró, vastag betűkkel hirdeti, hogy Jeep. A robosztus katonai csőrös orrkiképzés hátránya, hogy nagyon keskeny a szélvédő, így városban szinte vállat kifacsaró tornamutatványok nélkül lehetetlen követni a lámpák zöldre váltását. Az autó jobb oldalát sem látjuk rendesen, folyton skubizni kellett a tükröt, hogy ne üssem le a szép könnyűfém felniket.
A kormány indirekt, a fékek is, a váltó pontos, a motor csak kívültől hangos. A VW-től kölcsönvett pumpe-düse-technik nem túl fickós, nyugodt autózásra való. A futómű nagyon kényelmes, úthibák nem érdeklik, magyar kátyúkra való. A fekvőrendőrt azonban nem szereti, nagyot üt.
Nem kell szégyenkeznie a Patriotnak, ha letérünk az aszfaltról, nem segítik differenciálzárak, könnyű terepen mégis jól elboldogul. Mezőjárásra, hétköznapi terepezésre kiváló, állandó összekerékhajtását nehezebb körülmények között lehet középen zárni, ilyenkor a nyomaték egyenletesen osztódik meg a tengelyek között. 20,4 centis a hasmagassága, rámpaszöge 20 fokos, első terepszöge 21, a hátsó 33 fok, komolyabb terepezésre nem alkalmas, sőt a tesztautón feszítő alacsony oldalfalú gumikkal a padkát is félve közelítettem meg.
A beltérben megrendezhették volna a kopogós műanyagok világtalálkozóját, de nem is várunk jobbat egy amerikai autótól, főleg, ha az egy strapabíró munkagép. Ennek megfelelően komoly a zörgés, ha rossz talajon közlekedünk. Ugyanakkor földúton sem kell levenni a lábunkat a gázpedálról, bírja a gyűrődést, szereti a poros vágtát, az ESP murvás kicsúszásoknál időben avatkozik be.
A vezetői üléspozíció kielégítő, a műszerfal tetszetős bár nem túl ergonomikus, a Boston Premium zenecucc mesterien szól, csak úgy rengette a hátsó ablakot a csomagtartóban elhelyezett kisebb mélyláda. A Compasshoz hasonlóan a csomagtérajtóból nyitott állapotában le lehet hajtani a két hátsó hangszórót és lehet nyomatni az őzeknek az indierock-ot.
A klíma kapcsolói körül hamar felmelegszik a műanyag, ezt a kellemetlenséget korábban a Compassban is tapasztaltam. Jó hír viszont, hogy nem mohó: az 500 kilométeres tesztelés során, a városi, vidéki és mezei csatangolás végén 7,6 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként a Patriot.
B. Cs.
Műszaki adatok
Jeep Patriot 4x4 2.0 CRD | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1968 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 140 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 310 Nm 1750-2500-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2635 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4405/1785/1658 |
Csomagtér | 320-721 liter |
Saját tömeg (kg) | 1645 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 189 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 11,0 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 8,3 |
Országúti | 5,6 |
Vegyes | 6,6 |
Tesztfogyasztás | 7,6 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 176 |
ÁRA | 6,999999 millió forint |