Egymást figyelmeztetik a balesetre a kísérleti autók
Peter Rieth, a Continental technológiai igazgatója szerint az ő vállalata szállítja...
Peter Rieth, a Continental technológiai igazgatója szerint az ő vállalata szállítja majd a központi modult, vagy feketedobozt, ami lehetővé teszi a járművek közötti közvetlen kommunikációt. Jelenleg közel 500 autó vesz részt a Frankfurt környéki kísérletben. A SIM-TD (biztonságos, intelligens mobilitásteszt Németország) néven is emlegetett projekt a világ egyik legnagyobb kísérlete, amiben járművek adatkommunikációjáról gyűjtenek információt. – jelentette ki Rieth’s egy járműtechnológiai bemutatón a napokban. A projekt – amely lefedi a legfontosabb járműkommunikációs technológiákat, beleértve az autó-autó és az autó-infrastruktúra típusút is - tagja többek között az Audi, a BMW, a DaimlerChrysler, a Ford, az Opel, a Volkswagen, a Bosch, a Continental és a Siemens VDO Automotive.
Az autó-autó technológiák lehetővé teszik, hogy a járművek valós időben tájékoztassák egymást a helyzetükről, a sebességükről és az útviszonyokról. Az autó-infrastruktúra kommunikáció segítségével az egyes járművek adatokat küldenek egy központba. Ezek az információk segíthetnek más járművek vezetőinek, hogy alkalmazkodjanak a megváltozott körülményekhez. Ezek az információk szólhatnak sebességről, vagy egy torlódásról, esetleg egy mentőautóról, vagy olyan környezeti tényezőkről, mint például a csúszós úttest.
Az adatok automatikusan érkeznek a központba és automatikusan képződhetnek belőlük figyelmeztetések egyes vezetők számára. Például egy olyan vezetőnek, aki egy veszélyes szituáció felé halad, vagy egy olyannak, akinek a magatartása veszélyesé válhat az útviszonyok változása folytán. A technológia használatával csökkenhetnek a torlódások és így a széndioxid kibocsátás is, esély lehet arra, hogy 2010-re megfelezzék, vagyis évi 25 ezerre csökkentsék az európai halálos balesetek számát.
Rieth szerint az autógyártók szállítják majd a megfelelően felszerelt járműveket, míg az adatok gyűjtése, feldolgozása és elosztása állami feladat lesz. A német kormány körülbelül 13 millió dollárt fog a programba fektetni, és az autógyártók is hasonló összeggel vesznek részt.