Közlekedés hvg.hu 2017. január. 19. 09:10

Táblázatban gyűjtik az „Aranyvonat” működési zavarait

Az ország legdrágább, Budapest–Esztergom közötti vasútvonalán nem a tegnapi kisiklás volt az első üzemzavar. Szinte mindennap történik valami probléma. Az utasok háborognak, és gyűjtik az ilyen eseteket.

Mint írtuk, a fővárost Esztergommal összekötő vasútvonal teljes felújítása összesen 120 milliárdba kerülhet a kiegészítő munkákra szánt újabb 50 milliárddal. A vonal felújítása egy évtizednél is tovább tart, ennyi idő alatt már egy nagysebességű vasutat is meg lehetett volna építeni. De nem csak az idő lett volna elég, hanem a költségek is, a vicinális ugyanis kilométerenként 2,3 milliárd forintra jön ki. Ez eléri az eddigi legdrágább hazai vasútfejlesztés költségeit.

A sokak szerint már „Aranyvonatnak” nevezett beruházásról Fónagy János államtitkár még 2015 augusztusában azt ígérte, hogy az „már német színvonalú lesz”.

Tegnap este az esztergomi állomáson siklott ki egy személyvonat utolsó egységének több tengelye. A balesetben senki nem sérült meg, de a közlekedésben még csütörtökön is fennakadásokat okoztak. A környékbeliek felháborodott posztokban számolnak be a mai (és egyébként folyamatosan jelentkező) üzemzavarokról.

MTI / Mihádák Zoltán

A 10-es út Facebook-csoport egyik tagja azt javasolta, hogy írják össze a vasút átadása óta keletkezett hibákat, késéseket és indítsanak eljárásokat ezek miatt.

„Meddig tűrjük még, hogy ezt csinálják velünk? Nincs motivációja senkinek, hogy érdemben és hosszú távon megoldják a problémákat a Budapest–Esztergom vonalon! Maszatolnak, beszélgetnek, majd újabb hiba, újabb maszatolás, újabb beszélgetés, és minden napra jut valami! Érdemben semmi nem változik! Késések, hibák tömkelege hétről hétre, emberek esnek a vonat és a peron közé, elkésünk a munkából, iskolából heti szinten, télen a klímás vonaton utazunk, ha éppen nem késik és azt is csigatempóban a hibás váltók, biztosítóberendezések miatt... Elég volt!” Kiszámítható és menetrend szerinti vasúti közlekedést követelnek.

A táblázat itt elérhető, és valóban, szinte nincs olyan nap idén, hogy ne történt volna valami meghibásodás, késés. Hol a váltók, biztosítóberendezések romlanak el, hol a vasúti lépcső. Sokszor nincs fűtés, állandóak a késések.

A tegnap este Esztergomban történt események miatt állítólag 13 egység Desiro típusú motorvonat ragadt az állomáson – írja egy másik, jól értesült csoporttag. A MÁV ennek fényében "ami van, az megy" politikát folytat, így nagyobb késésekre és esetleges vonatkimaradásokra kell számítani.

 

Kisiklott egy személyvonat este Esztergomban

Kisiklott egy személyvonat utolsó egységének több tengelye szerda este az esztergomi állomáson - közölte a Mávinform. A balesetben senki nem sérült meg.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.