Többet ésszel: mi vár az autósokra?
A mai felsőbb kategóriás modellekben már legalább nyomokban ott van a holnap technológiája, amely átírja a gondolkodást az autókról és a mindennapos használat határait is.
Az autógyártók már szoftvergyártóknak is tekinthetők, ennek eredményeképpen pedig már a közeljövőben az autó lesz a legfejlettebb okoseszközünk. Az Ericsson minap kiadott jelentése érzékelteti, milyen jellegű és intenzitású változások zajlanak az autóiparban. Állításának alátámasztásaként a svéd hálózatépítő vállalat felidézi: egy új autó fedélzeti számítógépének kódbázisa elérheti a százmillió sort – ez nagyjából duplaannyi, mint amennyiből a korszerű operációs rendszerek állnak. A Windowszal, az Androiddal és társaikkal meglévő hasonlóság pedig abban is tetten érhető, hogy az újabb funkciók és hibajavítások miatt egyre gyakrabban van szükség az autós szoftver frissítésére is. Ennek modern formája, ahogy a pc-k és az okostelefonok, úgy az autók esetében is lehet a távolról történő (Over The Air, OTA) frissítés.
Az Auditól a Hondán át a Volvóig minden fontos gyártó kínál ilyesmit. Az Ericsson Connected Cars (hálózatra kapcsolódó autók) című jelentése szerint az OTA rendszerfrissítési technológia egyrészt csökkenti a szervizköltségeket – hiszen nincs szükség arra, hogy az autók a frissítés kedvéért megjelenjenek a szakszervizben –, másrészt az analitikának köszönhetően hozzájárulhat a funkciók hatékony továbbfejlesztéséhez.