Az Ericsson megállapodott a Microsofttal annak TV-megoldásokat kínáló Mediaroom üzletágának felvásárlásáról. Az új akvizíció révén az Ericsson piaci részesedése több mint 25%-osra nő az IPTV és a többképernyős megoldások terén, így a vállalat a szektor vezető szállítójává válik. A tranzakció lezárása 2013 második felében várható. A Mediaroom, melynek központja a kaliforniai Mountain View-ban található, világszerte több mint 400 embert alkalmaz.
Az Ericsson hálózatba kapcsolt társadalomra vonatkozó jövőképe szerint 50 milliárd eszköz csatlakozik majd szélessávú és mobil kapcsolatokon, illetve a számítási felhőn keresztül. A jövőbeni videodisztribúció hasonló hatással lesz a fogyasztói viselkedésre, mint a mobil hangátvitel volt. Ez a felvásárlás több mint 40 vállalati ügyféllel és több mint 11 millió háztartás kiszolgálásával hozzájárul az Ericsson vezető pozíciójához.
A globális IPTV-piac a becslések szerint 2013-ban eléri a 76 milliós előfizetőszámot és 32 milliárd dolláros bevételt, 2015-re pedig 105 millió előfizetőt és 45 milliárd dolláros összbevételt.
„A Mediaroom vezető platformnak számít a világ legnagyobb IPTV-üzemeltetőinél telepített videodisztribúció rendszereiben. Ez a stratégiai felvásárlás a Mediaroom tehetséges embereinek képességei és tapasztalata, valamint az Ericsson végpont-végpont szolgáltatási képességei révén az Ericssont iparági vezető szerepbe helyezi” – foglalta össze Per Borgklint, az Ericsson vezető alelnöke.
A Microsoft Mediaroom több vezető televíziós szolgáltató mögött álló TV-technológia. Ilyenek többek között az AT&T U-verse, az Entertain (a Deutsche Telekom leányvállalata), a Telefonica, a TELUS Optik TV és a Swisscom. A Mediaroom által biztosított TV-szolgáltatásokat több mint 22 millió beltéri egységen keresztül élvezhetik a nézők.
Az Ericsson úgy véli, hogy a TV-fogyasztók folyamatosan változó viselkedése minden eddiginél gyorsabban fejlődik. Az innováció sebessége és az intelligens megoldások hajtják előre a bárhol élvezhető TV-adás (TV Anywhere) kínálatát. A fejlődéshez az szükséges, hogy a tartalomgazdák, a műsorszórók, a TV-szolgáltatók és a mobilszolgáltatók újragondolják az ajánlataikat.