Nemrég egy nemzetközi felmérés azt vizsgálta, mennyire elégedettek a pedagógusok a helyzetükkel, ám Magyarország nem vett részt ezen. Az Emmi szerint nem lettek volna relevánsak az eredmények. Ha az OECD-felmérést nem is tudjuk pótolni, de „kicsiben” legalább megpróbáljuk. Arra kérjük olvasóinkat (tanárokat és nem tanárokat), hogy válaszoljanak az alábbi kérdőívre.
A TALIS (Teaching and Learning International Survey) egy olyan nemzetközi vizsgálat, amely a pedagógusokról és a pedagógusoktól gyűjt információt. A 2013-ban 34 országban végzett felmérésben arról kérdezték a pedagógusokat, milyen körülmények között dolgoznak, hogyan ismerik el munkájukat, vagy milyen szakmai fejlődési lehetőségeik vannak. Felmérték a tanároknak az iskolával és a tanítással kapcsolatos nézeteit is.
Az adatokból az derült ki, hogy tízből majdnem tíz tanár elégedett, nyolc újra ezt a foglalkozást választaná, de csak harmaduk érzi azt, hogy megbecsülik.
Azt azonban, hogy a magyar tanárok mit gondolnak, nem tudni: az Emmi szerint távol maradni a kutatástól ésszerűbb és olcsóbb volt, mivel az oktatásban történt átalakítások eredménye még úgysem látszott volna – írta a VS.hu.
Ön szerint milyen ma Magyarországon tanárnak lenni. Töltse ki kérdőívünket, ha pedagógus, és akkor is, ha nem, de van véleménye a tanári pálya megbecsültségéről.