Az elmúlt hetekben komoly vitákat váltott ki, hogy az idős sofőröknek kell-e (és ha igen, miként) korlátozni az autóvezetéshez való jogát. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma most megválaszolta a kérdést.
Néhány hete Lukács Zoltán MSZP-s országgyűlési képviselő nyújtott be egy kérdést Pintér Sándor belügyminiszternek, melyben arról érdeklődött, a közúti baleseteket milyen arányban okozzák idős sofőrök. A kérdést azzal is indokolta, hogy az adatok fontosak ahhoz, hogy „végiggondolhassuk a szükségesnek vélt jogi lépéseket”.
A kérdés elhangzása után azonnal kiélesedett a vita a korlátozást támogatók és ellenzők között. Napokon keresztül mindkét oldalról záporoztak a hosszászólások, a pro- és kontra érvek: volt, aki szigorúbb orvosi vizsgálatot sürgetett, mások szerint KRESZ-ből kellene újrázni egy bizonyos kor felett. (A legfontosabb érveket és ellenérveket itt foglaltuk össze.)
Úgy tűnik azonban, most pont kerülhet a vita végére. Pontosabban szólva nem is a vita, sokkal inkább csak a kérdés végére, hogy akkor pontosan mit is tervez a Belügyminisztérium, és mi várható a nyugdíjasok jogosítványát illetően.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma a Napi.hu kérdésére reagálva úgy válaszolt, szakmai szepontok alapján nem látják szükségesnek, hogy a vizsgálatok gyakoriságát, "az Európai Unióban sok helyen tapasztaltaknál jelenleg is szigorúbb feltételeket" tovább szigorítsák. Vagyis egyelőre minden marad a régiben.
Az elmúlt hetekben mi is megkérdeztük olvasóinkat, korlátoznák-e, hogy hány éves koráig vezethessen egy sofőr? Nem reprezentatív felmérésünkre közel 1700 válasz érkezett. A többség (1164 szavazat) szerint nem, 510-en viszont igennel voksoltak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.